Verkoopmonitor

Analyseert DMS gegevens omtrent leads, offertes, verkoop en aftersales trajecten en geeft u heldere en overzichtelijke rapportages op verschillende niveaus.

De salesfunnel helder gemaakt.

De verkoopmonitor van WEBSOLVE staat in directe verbinding met uw DMS en analyseert op realtime basis alle klantcontactmomenten die zij daar aantreft.

Op basis van het soort contactmoment wordt deze ingedeeld in een bepaalde fase van de salesfunnel (elkaar opvolgende fases binnen het verkooptraject) en op verschillende manieren voor u inzichtelijk gemaakt.

U kunt de gegevens op verschillende niveau’s benaderen, waardoor benchmarken tussen vestigingen maar ook tussen verkopers onderling mogelijk wordt.

Altijd op de hoogte.

Alles fases een eigen plek.

De salesfunnel in detail.

De verkoopmonitor van WEBSOLVE analyseert contactmomenten in uw DMS en presenteert deze op basis van de fases in de salesfunnel. Van leads tot proefritten en van deals tot aflevering.

In het schema hieronder ziet u de belangrijkste contactmomenten behorend bij de verschillende fases in de salesfunnel.

Cruciale contactmomenten, in elke fase:

LEADS

Vanuit de importeur

Vanuit digitale kanalen

Vanuit de showroom

OPPORTUNITIES

Lead opvolging

Proefrit

PROSPECTS

Offerte

Opvolging offerte

DEALS

Verkoopovereenkomst

LOST ORDERS

Verloren lead

AFLEVERING

Geplande aflevering

Aflevering voertuig

Happy call

Uw vestigingen vergeleken.

Verkoopmonitor: vestigingen

In het eerste niveau van de verkoopmonitor heeft u een overzicht van al uw dealervestigingen. U kunt daarbij filteren op een bepaalde periode, klantgroepen en herkomst van leads. Ook berekent de verkoopmonitor het verkooppotentieel en geeft aan hoeveel achterstallige contacten u heeft.

Zet uw verkopers naast elkaar.

Verkoopmonitor: verkopers

In het tweede niveau van de verkoopmonitor heeft u een overzicht van alle verkopers die binnen een gekozen vestiging werkzaam zijn.

Contactmomenten op detailniveau.

Verkoopmonitor: per klant

Op het derde en diepste niveau kunt u voor een gekozen verkoper per lead / klant de afgelopen en huidige contactmomenten bekijken. Uit dit overzicht wordt duidelijk hoe trajecten verlopen en waar opvolging wellicht tekort schiet.

Geïnteresseerd? Neem contact op met één van onze automotive specialisten voor een demonstratie.